Followers

Saturday, January 31, 2009

cookies,

pagi tadi aku kelam kabut pergi class,aku letei sgt aku tak sedar aku dah lambat,lan plak tak kejut aku,biasanya aku yg akan kejut lan.tapi hari nie aku letei,yeee aku ulang aku letei,aku bangun pown bila lan ketuk ketuk pintu aku tanpa rasa belas kat pintu tue,pompampompam.aku bangun mamai mamai,urgh letei.bkk bkk pintu jer,lan dah siap pakai baju sume dgn beg di sandang.aku rasa kecewa.kenapa aku tak dikejutkan?kenapa bila dea dah siap siap baru aku dikejutkan.tapi aku tak salah kan lan,sbb topek ada usaha nak kejut kan aku,sbb lebei 5 missed call dari topek dan 1 sms aku terima. "ssin,bgn pergi kitchen (class)" aku jadi kelam kabut mcm kucing makan nasi(tak memasal).mandi mandi aku terpikir,salah lah aku kalau dyeorg lambat sbb tggu aku,aku bkk pintu bilik air "topekkkkk pergi lah dulu (padahal aku kecewa,sbb kene pergi kelas sorang sorang lagi)"

nasib baik barang barang semua aku dah masukkan dalam beg,so aku just kene sarungkan tee dan seluar dan selipar dan berambus dari B-16-6,tapi pagi tadi hujan,nasib baik metrobus banyak masuk dalam(so tak payah lah aku menapak ke luar,utk tggu bus)

sampai kolej dalam pukul 8:20,tukar chef jacket sume terus masuk kelas,nasib baik mister philip tak marah,mister philip bagi briefing sket,blablablabla.hari pertama kelas kitorg dibahagikan kumpulan kumpulan,aku dapat satu section dengan nasa'i,hendra dgn lan,kitorg sume kene buat biskut.tapi section aku buat 2 jenis biskut jer,cara mister philip mengajar aku suka.& suara mister philip pown aku suka sbb aku boleh dgr dgn jelas,so tak de lah kitorg terpinga pinga mcm kelas culinary skills dulu

mise en place

ayat mister philip banyak tak boleh blah doe, "kalau masak kek jgn guna minyak masak,kalau guna minyak masak,kau hempas dekat dinding,kek terpelanting kat muka kau(keras)","senduk atas kepala penyek 15 markah...","mggu depan yang jantan sembahyang dhuha....(tak memasal,sekarang jadi tanda tanya mister philip nie islam ker)","ya rabbi/ya allah kau nie.....(huh?)","piping bag nie sunat kan dulu yeee..."

letei gila tadi dah lah tak break1st kan,tahan lah lapar sampai pukul 12,mggu depan kelas praktikal aku sabtu,basic western 8:00-12:00,basic pastry & bakery 12:00-4:00 lagi lah letei,tade rehat?pagi tak sempat nak break1st,pastu tgh hari tak sempat nak lunch?whatthe,dah lah nak kene sampai kitchen pukul 7:30 :(

abes kelas melantak lah apa lagi...aku ingat nak balik melaka lah sbb isnin dengan selasa ada cuti...
_____________________________________________________________________

*kehilangan alatan dapur aku update;

aku dah taw dah mana pergi beg pisau dan barang barang kitchen aku,cisss rupa rupanya faiz dah hilang kan urghhhhhhh,and skrg nie faiz segan nak mintak maaf dekat aku whatthe,pandai plak suh wawa mintak maaf bagi pihak dea,suka hati kau jer kan?kau igt aku jahat sangat ker kalau kau dtg mintak maaf dekat aku,aku nak tumbuk kau belasah kau?ptt lah aku call kau berpuluh kali kau tak angkat kan?

yang penting kau ganti balik barang barang tue rm500 ++

2 comments:

Amira Zafirah said...

alaaaaa. best gile dow blaja buat2 biskot sume
gheeeee. :D

abu dzar al-husaini said...

kadang best kadang tak