Followers

Friday, January 9, 2009

9 januari 09,

Ok,smlm kan aku punya wallet kene seluk,xtaw lah kene seluk ker apa.tapi ia sudah hilang dibawa entah kemana.aku pown tataw,mungkin dibawa bersama motosikal yg hampir melanggar topek smlm,yeee lupa nak cerita,topek hampir menemui ajalnya smlm,ketika aku dan dia nak melintas jalan.masa motor tue hampir nak langgar topek,aku just mampu jerit "topekkk...." alhamdulillah dea xkene,tp mcm nyaris nyaris lah,kalau topek gerak sikit lagi kedepan,aku rasa aku akan kaku kat situ.nasihat utk re-rakan yg lain,gunakan lah jejantas pejalan kaki dgn sebaik mungkin :) jgn melintas secara marabahaya.

Hari nie pepagi ummi dah gerak aku,utk ikut buyah g office dea.nak settle kan pasal kes smlm,aku siap siap sume,gerak hantar 2 ekor bdk kecik tue g chung hwa lu,lps tue hantar ummi g maktab,aku tertido kot dlm kereta,sbb letih smlm tak hilang lagi.sampai office buyah,buyah bg rm5.00 suh g break1st dulu,aku break1st sesorang jer :\ masa aku sampai kedai makcik tue dea xbkk lagi,baru start susun susun barang.lama jgk lah nak tggu dea amek order,aku order air kopi(utk hilangkan ngantuk),tapi aku makan nasi lemak,so mcm mana tue?still boleh menyebabkan rasa mengantuk jgk kan ahaha lol,lps mkn mkn dok mengelamun sesorang tetiba buyah dtg ckp kang abg emran yg tlg bwk aku g report,and buat i/c dll.aku anggukkan saja,lepas dah puas mengelamun,aku naik office buyah,tggu abg emran sempat lah aku membuta sat,mmg aku ter-sgt lah mengantuk.sbb sblm nie kan final exam so mcm xcukup tido lah kan (ececece konon nak ckp aku study sampai lewat malam lah masa exammm dangggg),dlm 1/2 jam kot aku gerak dgn abg emran g buat report dekat balai polis a.keroh.

Lepas buat report,abg emran singgah apa ntah nama tempat tue amek barang kot,dea singgah 2 tempat,lepas tue baru pergi jpn aku buat I/C baru,aku dpt angka giliran 1072 tp mmg pantas kot jpn dekat melaka nie,xsampai 10 minit tggu,aku dah dpt pergi kaunter,amek cap jari sume blablabla,lps tue abg kat kaunter tue ckp kalau I/C hilang kene bayar rm110.00 tp kalau ada student card leyh dpt 50% discount so kene bayar rm60.00 jer lah,tp sbb kan aku tade,aku ckp xpe lah saya bayar rm110.00,abg tue ckp ok blablabla,lepas tue abg tue suh gerak kaunter 3 utk amek gambar,haih nie lah part paling penting.amek gambar utk I/C pic tue sepanjang hayat kan kan kan,grrrr serabai selekeh lah doe grrrr benci benci benci tp abg kat kaunter 3 tue mcm kesian dekat aku,dea tanya akak sebelah tue "kak mcm mana nie,kesian lah student kesian kesian,blablablabla" last last dpt 50% discount!yay,suka suka suka :D dan dan dan I/C nye boleh siap dalam masa 2 jam,tapi aku xamek kot arini,maybe esok aku pesan kat buyah jer lah suh buyah tlg amekkan.

Lepas dah siap buat I/C,gerak g jpj nak try tanya prosedur nak buat lesen baru.abg kat kaunter tue ckp kene ada gambar.alaaaaaaa aku xbwk gambar,so mlm nie nak g amek gambar,esok g jpj muar kot uruskan,atm card aku dah block,aku call careline ptg td.hope benda nie bleyh settle sebelum ahad,so boleh lah aku teruskan plan aku utk sambung ujian memandu :) ngeee,malam nie dah pg amek gambar.aku ajak along bawak g merlimau kedai gambar
pesal aku mcm gemuk dlm pic nie?grrr

No comments: