Followers

Friday, January 16, 2009

ingin,

tetiba aku rasa mcm nak makan mee goreng,tapi mana nak carik?mana ada kedai mamak dekat tempat aku nie kan,kalau kat kl tue,nak makan turun jer bawah.mamak pv10 setia menanti kunjungan aku kesana,yeah pelanggan tetap.sampaikan mamak tue mcm suka "buli buli" entah aku pown xtaw aku dibuli mcm mana,tapi aku rasa terbuli oleh mamak penebar roti canai tue,dan kadang kadang mamak pakai kopiah tue,erk tetiba tercerita pasal mamak plak kan?xpe lah nie mcm selingan lah,ok sambung cerita,sblm aku cuti sem.tetiba jer kan mamak pakai kopiah tue mcm "emo" dgn semua org,yeee dea emo dea mcm period maybe,maybe hangen tak tentu pasal,amek order pown mcm tak ikhlas whatthe dia rindu bini dea dekat india kot (warden aku yg ckp masa dok makan dgn cik saliman),dan dan aku tak suka mamak yg kurus cekeding mcm cicak kobeng,ada sekali tue aku terkene ;

(baca dialog dibawah...)

aku : roti petak 2 air kosong 1
mamak : rooo tiiiii peee takk dddddua,air kooosong 1
aku : R O T I P E T A K D U A A I R K O S O N G S A T U (aku menegaskan nya disitu)
mamak : ok sambil buat tgn "good" (terus blah)

5 minit lepas tue

mamak : kari ? dal ?
aku : erm kari,sambal...sambal tue lebih sikit
mamak : kaaaaaaariiii sambal ok
aku : sambal lebih tawwww (sbb aku taw dea mmg blur.so aku ulang kali ke 2)
mamak : ok

sampai sampai jer kuah nye dea bagi aku sikit punya banyak kari,sambal mcm 10 ekor semut jer,cuba bayangkan 10 ekor semut mcm mana?

aku : alaaaaaaa sambal lebih!!!
mamak : ohhh (dea amek balik mangkuk pinggan tue)

aku tgk dea berjalan menuju ker tempat kari bkn sambal,dlm pale otak aku dok pikir adoi ai mamak nie mesti dea nak tambah kari lagi whatthe,and mmg betul mamak tue pg tambah kari dan bknnye sambal,aku pown give up jer lah.malas dah nak ckp dgn mamak cekeding mangkuk hayun sekor nie,

gambar mamak uploading 90%...

ok bkn mamak yg aku ingin cerita kan disini,tapi aku nak ckp pagi td aku masak mee goreng utk break1st,tapi tue dah mcm lunch kot sbb aku masak pada pukul 12 hahaha dan aku masak utk aku sorang jer sbb aku sorang jer ada kat rumah

tak cukup bahan aku campak jer apa yang ada
aku nama kan mee goreng nie mee gores hahaha dan bkn mee goreng :) boleh lwn mee goreng mamak pv10 ok huahuahua

3 comments:

.abell.habil. said...

hello there,
hahah.

mamak yang pure datang dari india kadang kala kurang fasih berbahasa melayu.

"Mamak! roti pisang satu! Air semayang satu!"

"Dey mapley!yina, roti python wune, soya wune!"

"bapak kau hitam, aku mana ada minta air soya. aku main main aja."

5 minit kemudian, datang air PEPSI. siapa order PEPSI?

"tadi woder ayer hitam kan?"

"aku kata,bapak kau yang hitam"

hahahaha.jangan cuba mengulang dialog ini.sangat biadap. ini zaman aku kecik2.

haha.apa da roti python.pisang,pisang, bodoh.haha

shen said...

comment atas ni sangat racist dan ignorant.
ekhh..

neway mee goreng kau macam best and
pinggan umah kau macam pinggan rumah nenek aku..mungkin bersaudara haha.

abu dzar al-husaini said...

abel.habil - kau mmg pandai menulis

shen - erk mcm pinggan tue ada kat rumah nenek kau jer kan!hahaha