Followers

Thursday, January 29, 2009

aku kecoh nak cerita hari hari biarlah,

hari nie aku ada kelas food and baverage,islamic studies dgn nak ganti class basic western,mcm biasa lah kan,terlambat sampai class utk food and baverage,lambat 40 minit kot,tggu len seng lama kan tak sampai sampai,last last naik lah jgk metrobus,bila kitorg naik jer metrobus,len seng pown sampai.pfft bengang.metrobus plak bila len seng sampai dea cpt cpt jln so kitorg tak boleh lah nak turun kan,grrr pandai kan kau metrobus;

encik elmy bagi briefing pasal class food and baverage,adoi nak kene carik kasut hitam (office) aku tak suka pakai kasut mcm tue dgn seluar slack lah plak pfft.

masa dalam class encik elmy ada mcm tanya tanya lah soalan kan,soalan nye berbunyi begini;

dea suh bdk bdk perempuan dtg class food and baverage pakai make up sikit,at least pakai powder dgn lipstick jer pown ok,pastu bdk pompuan mcm tak suka lah bila kene pakai lipstick kan "alaaaa tak suka lah pakai lipstick blablabla" pastu encik elmy tanya;

encik elmy : sampai bila?awak kene praktikkan daripada sekarang.
aku : aku menyahut sampaiiii bilaaaaaaaaa (ikut rentak lagu apa ntah)
...bebudak gelak sikit...
encik elmy : kenapa perempuan kene pakai lipstick
bebudak perempuan : diam jer.......
aku : aku menyahut SEXYYYYYYYYYYYYY
...bebudak gelak banyak sikit....
encik elmy : dalam restoran boleh pakai jam tak?
bebudak dalam class : diam jer.......
encik elmy : jam sepatutnya pakai dimana?
aku : aku menyahut dekat leher lol
(tapi bkn mmg kalau dlm kitchen jam letak dekat leher ker?bkn leher lah,sangkut kat butang tue kan?)

pukul 2:10 masa tgh ddk dekat tingkat 8 lepak lepak dgn geng wani,tetiba lan call ckp pukul 2:00 kitorg ada class islamic studies,jadual class kitorg still kelam kabut lagi tue yg tak taw class bila tue,so aku dgn topek cpt cpt turun tingkat 4,masuk masuk class miss latifah baru nak start class,tanya tanya sume,dea ckp terima kasih sbb hadirkan diri ke class,kalau smlm 2 org jer yg dtg class,hari nie lebei 5 org lah yg dtg...pastu mcm biasa hari pertama class kene kenal kan diri.

miss latifah : ok yg belakang tue kenalkan diri
aku : nama saya abu dzar al-husaini rahimin,saya berasal daripada melaka,sekarang tinggal di setapak
miss latifah sebut nama aku dalam loghat arab kot masa aku ckp nama aku abu dzar
miss latifah : ddk hostel?
aku : yeeee
miss latifah : taw tak abu dzar tue siapa?
aku : sahabat nabi kan?
miss latifah : pandaiiiiiii :)

petang tue aku,am,topek,shima dgn akak dayah pergi jalan maju junction,jalan jalan jalan.tetiba aku nampak kedai cermin mata.lps tue boleh check mata free.aku pown check lah.pastu pergi masuk masuk kedai baju sume tgk shima carik baju,bila kuar dari satu kedai cina nie,shima bagitaw dekat aku dgn topek,cina tue tanya kat shima bdk tue sekolah lagi ker,pfft kau mentang mentang aku pakai baju putih kan,kau igt aku bdk sekolah ciss,rasa mcm nak bkk baju tukar chef jacket jer td,pastu pergi kat cina tue ckp,eyh aku bakal chef lah weyyy pfft.lps tue pergi karaoke kjp kat karaoke jamban tue.bingit telinga doe masuk bilik kecik tue.am mcm suka gila jerit jerit kan?kau bkn nyanyi ok,kau melalak mcm org tak ada akal.

jalan jalan carik pasal

check mata,akak dayah tak rabun cuma silau jer,aku rabun jauh :( kanan 200 kiri 175.

menyemak dalam F O S

sama tak dgn yg bwh?

masa nie kaki akak dayah mcm dah sakit,pastu aku offer dea pakai safety boot aku kan,sbb aku tak pakai kan,aku pakai vans,mula mula korang mcm perli kan aku bawak beg milo tue last last membantu jgk kan :p

ada makcik cina tue mcm tetiba dtg eyh u amek gambar mcm ini lawa maa u pgg daun tue lah blablabla layan kan jer lah makcik cina tue

akak dayah suapkan adik am kfc,akak dayah panggei kitorg adik ciss

balikkkk,hujan ok ptg.kitorg mintak abg metrobus tue hantar masuk pv10 dea tak nak.ciss berlagak kan kau?bila nak suh naik bas bkn main manis mulut.sama jer dgn len seng urgh tggu aku bkk syarikat bas sendiri nanti

kitorg habis basah tadi sbb menapak jauh jgk lah,tapi best jer sbb jln re-ramai kan,w'pon basahhhhhh habis,topek baik sggh bagi chef jacket dekat bdk pompuan tue utk cover kepala.bagus bdk tue (aku puji kau nie topek)

mata aku skrg nie bila bkk lama lama sakit doe kenapa eyh?cuba utk fokus benda jauh ker?bwahahaha