Followers

Wednesday, February 11, 2009

dah besar dah dia,



curi gambar dari blog ummi

omg & otk lagi,kali nie aku cite kenapa omg & otk tapi omg & otk nie tade kene ngene dgn entry bawah ok,yeee sumpah tade kene ngene jgn banyak tanya pasal entry bawah biar aku saja yang tahu(eyh mcm tajuk lagu bdk af kan?sbb mcm penah dgr)

tadi lepas mandi,mcm biasa lah check dashboard check mana taw ada rakan rakan seperjuangan update blog kan,tetiba aku nampak ummi update blog,tajuk entry tue "KISAH AFIQ" aku mcm "eyh ummi cite pasal afiq ker?" bkk bkk;

aku nampak gambar afiq,mcm mana ummi boleh ada gambar afiq nie,bila aku baca entry tue,baru aku taw ummi JUMPA afiqqqqqq!!!rindu kot dgn bdk sorang nie,haih dulu aku yg tido kan dea,aku yg mandi kan dea,aku yg paksa dea tido tgh hari,aku yg kunci dea dlm bilik sbb dea lincah dan kasar sgt aku yg pura pura konon konon nak tinggalkan dea dlm hutan kalau dea nakal dan banyak lagi lah "aku yg..." *kenangan* (garang ker aku,or aku nie suka menyakat?yg tak boleh blah kalau dea nakal nakal kan,adik beradik aku selalu guna nama aku,nanti dea mcm jadi baik kejap lah,kejap jer,lepas tue buat balik,garang ker aku?aidil pown selalu kot kene marah marah dengan aku,aidil anak makcik aku...berani nak nakal nakal,siap!)

di ringkas kan cite,afiq pernah jadi anak ummi yg ke-9 selama sebulan,mak kandung dea mentak buyah jaga kan afiq,igt lagi mula mula dea sampai rumah nie,dea naik van dgn buyah.dea bawak keropok maggi dengan air ribena,lepas tue malam tue buyah suruh dea tido dgn aku tapi dea tak nak,sbb dea nak tido dgn buyah,kalau dea tido dea selalu suruh aku letak tangan atas badan dea,kalau aku alih kan dea tarik balik *kenangan* "dea pown panggei ummi&buyah,ummi buyah..." dea panggei aku "abg uda" kalau tak silap lah,kan afiq?ahaha mcm afiq baca plak blog aku kan?

lepas sebulan dea ddk dgn kitorg ada sorang kwn buyah nie mentak nak jaga afiq,sbb dea ada sorang anak jer,yg aku taw masa kwn buyah tue nak bawak dea balik,afiq melaung tak nak ikut...kesian ummi...tapi tak lama dea ddk dgn kwn buyah tue,sbb masalah masalah tertentu,lepas tue afiq balik semula kat rumah kitorg,tue pown tak lama,sbb mak kandung dea dtg semula nak amek dea...sampai situ jer aku jumpa afiq,dah lama jgk lah...

*agak agak afiq igt tak aku lagi?hmm... (dah tanya ummi tadi,ummi ckp dea kenal lagi abg ude!)

cerita telah diringkaskan,(shen baca lah blog ummi)

6 comments:

Anonymous said...

kakak sudeyh

abu dzar al-husaini said...

syamim-pfft meh sini kau aku nak lempang bertubi tubi

Anonymous said...

tk garang, tp mmg suke mengusik. wek! haha.

so sweet lah abg jaga bdk. ;D

abu dzar al-husaini said...

sweet lah sgt,hampeh :p

wfqh wfqh said...

BAPAKK LAAHH.aduhaaai.pass ohh sssin SEKSI!

abu dzar al-husaini said...

eyh wfqh perry u salah entry ker nie lol