Followers

Wednesday, April 22, 2009

kasut mu pujaan hatiku,

sepatutnya entry nie keluar sebelum puisi dan kopi,dah penat penat aku menaip internet boleh problem pulak kan,semua hilang memang menyirap lah aku pfft.

nak cite semalam masa nak balik kl,plan nak balik tengah hari sikit.sebab malas nak keluar pagi sekali dengan buyah.ingat nak suruk pakcik aku hantar melaka sentral,tetiba pakcik aku cakap dia tak sihat badan.so boleh hantar sampai pekan jer.

aku sebenarnya dah lama tak naik pengangkutan awam dekat melaka tue,dan sistem pengangkutan awam dekat melaka memang teruk lah kan.tunggu punya tunggu sampai lah juga bus M.O.S,naik naik aku hulur duit pakcik tue cakap "tak ada duit kecil ker" aku cakap lah tak ada sebab aku masa tue memang tak ada duit kecil,lepas tue pakcik tue macam marah marah taw,aku bagi duit ambil tiket aku cakap,"kang saya ambil baki",mulut pakcik tue macam gerak gerak marah.pfft suka hati kau lah asalkan kau bahagia.

lepas tue kan yang aku perasan pakcik tue kan,dia kalau nampak macam ada budak sekolah ramai ramai tengah tunggu bus dia sanggup lalu jalan jauh taw,tak tahu lah apa masalah dia,tak nak ambil budak budak tue.

paling menyakitkan hati,ada sampai satu bus stop nie,dekat dekat dgn syarodz taw,budak tue macam dah angkat tangat nak suruh bus berhenti,pakcik tue boleh jalan jer,bila dah lepas dari bus stop tue dia buat muka macam suka lepas tue aku macam rasa dia cakap dalam hati *padan muka* isk sakit hati jer aku tengok.ada sorang makcik tue pon perasan apa yang pakcik tue buat.

sampai sampai kl,tunggu bus metro nak balik setapak,lepas tue nampak kasut pakcik tiket tue tinggi gila!mungkin mengelakkan daripada tergelincir wakakaka

gambar curi;