Followers

Saturday, December 12, 2009

thai mee bandung "gempeng",

psst nak bagitahu,kalau korang pergi makan dekat foodcourt tesc* melaka,jangan makan kat satu kedai thai nie,rasa makanan dia macam "gempeng",semalam lepas solat asar kat surau tesc*,aku ajak ummi makan dekat foodcourt aku pon beli lah thai mee bandung dia,ya ampun rasa dia macam "gempeng" bukan gampang tapi "gempeng" hahaha,aku rasa dia masak macam nie taw;

mula mula dia panas kan periuk lepas tue dia masukkan air,lepas air dah mendidih dia masukkan sos cili & tomato,lepas tue masukkan sotong,ikan,udang bila dah masakkan benda benda tue dia masukkan sawi.dah siap tue dia masukkan kuah tue dalam mee yang dah dicelur,jadi lah thai mee bandung yang rasa "gempeng" huh.gambar ada dalam hp kak ngah plak,nanti aku upload.

4 comments:

nur said...

haha resipi yg boleh di buat kat rumah. theway u explain it dh tau tak sdp haha :)

abu dzar al-husaini said...

nur : tahu xpeee

tengku_fir21 said...

weihh....


kat tesco tue..
haahha
tk sedap tau tak



*rindu giler blog kamu
**mcmner nl bekerja nie

abu dzar al-husaini said...

tengku fir : alalala ada jgk org rindu blog aku?terharu...