Followers

Friday, October 24, 2008

gus sekali,

21 Oktober 2008
hari nie pergi kelas mcm biasa,ptg kol 4 pergi buat part time job kat angkasapuri rtm,majlis utk org org yg bakal pencen,ada menteri dtg,artis pown ada buat persembahan,cam aizat af,azharina(lalu dpn aku jer masa nak masuk dewan).just utk tambah pengalaman,ambil pengalaman mcm mana nak buat service,daripada angkat barang,susun makanan,dan jadi waiter...penat mmg penat,tp berbaloi lah dgn pengalaman yg aku dpt...balik balik rumah,sembahyang terus tido...sbb esok ada kelas english communication dgn food safety and sanitation...

22 October 2008
ada sikit salah faham dgn dak dak rumah,haih aku taw niat dyeorg just nak bergurau...tp aku terasa sgt sgt lah,bkn apa dyeorg punya gurau tue mcm xpernah appreciate apa yg aku dah buat selama nie...and pada sape yg punya "kerja" tue,tlg lah sedar diri sikit,korang dah besar...xkan benda kecik mcm tue pown nak kene ajar lagi...bertangungjawab lah sikit...aku pown bkn nye sempurna sgt...pikir lah,disebab kan "kerja" yg korang atau sape sape buat tue,aku yg dipersalahkan...kalau korang kat tempat aku pown,confirm korang bengang kan??

23 October 2008
hari nie dpt sampai kelas agak awal lah,kelas theory of food diganti dgn lecture lain.sbb pn fazi xde,so pn fazi mintak chef kamal ganti kelas dia...ok lah chef kamal ajar,sbb dia ajar guna cara ringkas,point point,mmg senang nak faham...tp dea mcm xbersedia,banyak terberhenti2,so ramai lah yg mcm mengantuk jer,seb bek aku still boleh tahan lg...aku dgn lan banyak target point yg chef kamal cite kat dpn masuk mid term exam,sekali chef kamal bgtaw,dea yg buat soalan utk subject theory od food,haih mmg betul tekaan aku dgn lan...so lps kelas kitorg usha wawa,suh mentak kat chef kamal nota ringkas yg chef kamal dah buat,tp dpt utk chapter 4 jer...

chef kamal ckp mid term banyak kuar chapter 4...hrp2 boleh lah jwp mid term nanti....
___________________________________________________

cite ptg plak,pergi kelas food safety and sanitation...kelas cik asyikin,mcm biasa lah,kalau dlm kelas dye xramai yg ngantuk,sbb cik asyikin kalau mengajar suara dia mcm menyanyi2 lps tue non stop plak,dlm pale otak aku selalu ckp "lecture aku nie xpenat ker ckp ckp kat dpn...." dah lah laju....hari nie aku dpt gaji utk part time job yg aku buat hari tue,lama jgk lah nak tggu chef black bg duit...sbb org eden tue hantar duit lambat...ada lah dlm 2 jam 1/2 menunggu duitnye sampai

24 October 2008
Hari nie hari jumaat,dlm jadual aku mmg xde kelas utk hari nie,so dok kat rumah ngemas ngemas...baca nota food safety and sanitation,basic cooking principles,haih sshnye lah...mid term dah dekat!!!

12 tgh hari buyah sampai nak amek aku balik melaka,k.ngah pown ada sekali...sampai rumah dlm pukul 7.00,lambat sampai sbb singgah bank islam,k.ngah buat card bank dye...lps tue singgah tesco,utk beli bebarang dapur,sbb dpt sms dari umi, “along amar is on d way to fetch 2 of his friend from uitm kat MC blablabla...”,sampai2 rumah jer makan nasi dgn lauk yg bibik masak,sedap sedap!!!lps tue masakkan mushroom sup utk k.chik sbb k.chik dmm...act aku yg nk mkn,hahaha!!!

hari nie juga aku dah gunakan duit gaji part time aku utk beli dunkin donat,ummi makan,hehehe

No comments: