Followers
Thursday, July 17, 2008
orientasi minggu ,
seperti yg korang tahu aku belajar dekat KLMU,and mcm yg korang tahu mmg kebiasaannya bagi pelajar pelajar yang baru mendaftar dekat kolej university mahupon sekolah ada minggu orientasi "kot"...untuk intake aku nie kolej tue buat orientasi sampai seminggu "BAPAK" dea lama,dgr dgr cerita drpd member member intake yg lepas,dyeorg kene orientasi 2 hari jer...xtahu larh apasal intake aku nie,kolej tue buat orientasi yg sebijik mcm PLKN C.B class,mcm "bangang" sgttttttttt...tp xserius sgt,bg info pown dgr xdgr jer,dgn sound system yg mcm *&^$$%&^ and bersesak sesak dlm cafe dea...coz dlm tue larh dea bg ceramah info dan blablabla and orientasi utk hari nie aku xhadirkan diri sbb orientasi hari nie utk sesi bersama CIMB BANK(aku dah selesai) and penghantaran borang OMR PTPTN(pown aku dah hantar) so xde benda yg melibatkan aku...baik aku xpyh dtg,drpd ddk mcm org "bodoh" dlm dewan tue and dpt simpan duit...hmmm apa larh aku merapu nie,sesi meluah perasaan kowt...yg penting esok last day orientasi ada subject registration yay akhirnya akan tamat jgk minggu orientasi yg sgt membosankan nie...k larh t update...
Wednesday, July 16, 2008
KLMU ,
akhirnya aku sudah mendaftar diri di kuala lumpur metropolitan university college pada 12 julai 2008 hari tue,agak best jgk larh kat sini.hostel pown agak best.housemate mula mula mcm sombong tp lepas 2 hari masing masing dah mula selesa semua majal majal dyeorg pown kuar larh...mmg best!nanti aku update blog,agak ssh nak online sekarang nie,sbb xde kemudahan...
Monday, July 7, 2008
cerita hari ini ,
hmm,mcm biasa larh 1 lagi hari yg membosankan.xde aktiviti.tido makan online online tido...esok plan nak pergi shopping barang sikit utk sambung belajar,belum prepare apa apa pon lagi,sgt memeningkan kepala...
Saturday, June 28, 2008
anjak ,
pendaftaran ker klmu dianjak kepada 12 julai,apa nie apa nie,bertambah menanti lah aku utk menyambung pengajian,jiwa dah memberontak utk sambung belajar,selepas hampir 4 bulan duduk bertapa di rumah tanpa melakukan apa apa,2 hari lepas aku mengalami kesukaran utk tidur yg melampau yg mengakibatkan aku tidak mampu melelapkan mata dgn tenang selama 2 hari.. "toek" ckp otak aku dah tak betul sbb asyek mengadap internet 24 jam (lebih kurang mcm tue larh ayat dea),tp aku menidakkan apa yg "toek" ckp,lol.nak ckp aku ada insomnia aku xtaw sama ada aku ada mengalami sebab sebab/punca punca yg mengakibatkan aku mendapat insomnia..
Insomnia is a sleeping disorder characterized by persistent difficulty falling asleep or staying asleep despite the opportunity. It is typically followed by functional impairment while awake. Insomniacs have been known to complain about being unable to close their eyes or "rest their mind" for more than a few minutes at a time. Both organic and non-organic insomnia constitute a sleep disorder.
alhamdulillah selepas tidak mampu melelapkan mata selama 2 hari,usaha aku akhirnya berjaya pada malam ke-3,aku lelap dlm sekelip mata,mungkin otak aku pown dah xmampu utk beroperasi dgn sempurna.
Insomnia is a sleeping disorder characterized by persistent difficulty falling asleep or staying asleep despite the opportunity. It is typically followed by functional impairment while awake. Insomniacs have been known to complain about being unable to close their eyes or "rest their mind" for more than a few minutes at a time. Both organic and non-organic insomnia constitute a sleep disorder.
alhamdulillah selepas tidak mampu melelapkan mata selama 2 hari,usaha aku akhirnya berjaya pada malam ke-3,aku lelap dlm sekelip mata,mungkin otak aku pown dah xmampu utk beroperasi dgn sempurna.
Wednesday, June 25, 2008
dambaan ,
OMG lirik dea argh.
Didicazli - Dambaan Cinta
Ungkapan kata selindung hasrat nan di hati
Andainya ditafsir terserlah makna yang tersembunyi
Renungan mata bukan pandangan biasa
Bertahun andai terjalin hingga waktu ini
Gurauan mesra menghiasi masa kita bersama
Semakin berputik perasaan ini
Kini baru ku sedari
Selama ini kau ku sayangi
Andai bukan itu hakikatnya
Mengapa rindu yang ku rasa
Mungkin tiada ku fahami
Tidak dapat ku nafikan lagi
Beban rahsia kian membakar diri
Kalimah cinta selongkar renungan dicipta
Mungkinkah dibiar terdampar
Kasih tak kesampaian
Naluri bisik bukannya dambaan cinta
Kini baru ku sedari
Selama ini kau ku sayangi
Andai bukan itu hakikatnya
Mengapa rindu yang ku rasa
Mungkin tiada ku fahami
Tidak dapat ku nafikan lagi
Beban rahsia kian membakar diri
Ikhlas ku nyatakan
Kau yang ku sayangi
Kau yang ku cintai
Walau tak mampu ku miliki
Ingin ku luahkan
Mungkin satu hari
Kan terbuka pintu hati
Dapat juga kau terima
Diriku akhirnya
Ikhlas ku nyatakan
Kau yang ku sayangi
Kau yang ku cintai
Walau tak mampu ku miliki
Ingin ku luahkan
Mungkin satu hariKan terbuka pintu hati
Dapat juga kau terima
Diriku akhirnya
Saturday, June 7, 2008
tagged ,
7 facts about me
# My name starts with A
# Currently 17,02 august baru 18
# sedang bingung keliru etc
# sudah 3 bulan ddk rumah saja
# suka cari pasal di conference//sampai org menyampah
# taken
# tidak berapa suka membaca buku pelajaran,tp novel suka ha3
7 things that frightened me
# binatang liar
# makan ubat//dulu2 larh sekarang dah ok
# kene marah
# .
# .
# rakan rakan merajuk dengan aku
# .
7 songs for the meantime
# rascal flats-what hurt the most
# duffy-mercy
# tata young-el nin-yo
# gita gutawa-sempurna
# cascada
# the red jumpsuit
# jesse mccartney-leavin
# Agnes Monica - Matahariku
7 phrases I always said
# duh
# hahaha
# pehh
# yeke?
# .
# .
# .
7 valuable things for me
# pc
# streamx
# Camera
# hp
# parent
# sibling
# friend
:random sahaja
7 first times in my life
#aku
#seorg
#yg
#pelupa
#.
#.
#.
# 7 lucky person to be tagged
#
#
#
#
#
#
#
# My name starts with A
# Currently 17,02 august baru 18
# sedang bingung keliru etc
# sudah 3 bulan ddk rumah saja
# suka cari pasal di conference//sampai org menyampah
# taken
# tidak berapa suka membaca buku pelajaran,tp novel suka ha3
7 things that frightened me
# binatang liar
# makan ubat//dulu2 larh sekarang dah ok
# kene marah
# .
# .
# rakan rakan merajuk dengan aku
# .
7 songs for the meantime
# rascal flats-what hurt the most
# duffy-mercy
# tata young-el nin-yo
# gita gutawa-sempurna
# cascada
# the red jumpsuit
# jesse mccartney-leavin
# Agnes Monica - Matahariku
7 phrases I always said
# duh
# hahaha
# pehh
# yeke?
# .
# .
# .
7 valuable things for me
# pc
# streamx
# Camera
# hp
# parent
# sibling
# friend
:random sahaja
7 first times in my life
#aku
#seorg
#yg
#pelupa
#.
#.
#.
# 7 lucky person to be tagged
#
#
#
#
#
#
#
multimedia or culinary art ,

dua kursus yang aku minat gila gila tapi xtahu mana yang lebih gila
aiyak,susah gila nak pilih kursus mana yang aku lebih gila
and yang aku patut ambil untuk sambung study,ramai yang suruh aku amek multimedia tp kepala otak asyek "culinary,culinary,culinary.." maybe aku xder jiwa dalam multimedia tue kot,cuma minat,tp bukan jiwa,tp ada ker aku jiwa dlm culinary?erkkk.sshkan nk pilih?bagi aku lah,bak kata topek "ini penentu masa depan kau,pilih lah sehabis baik,kalau multimedia multimedia larh,culinary culinary larh,solat istikharah" adik adik aku pown ckp "uda pilihlah culinary.." ita dengan tegasnya "pergilah buat solat istikharah!!!!" mintak petunjuk,ummi dengan cerita nya yang tersendiri,buyah nak aku amek multimedia sbb mudah xbanyak benda yang nk diuruskan cuma menunggu hari pendaftaran,and aku pown da ada basic,and jimat kos rasanya,ummi beri aku pilih sendiri,suruh aku fikir betul betul,and akhirnya aku rasa aku da dapat buat pilihan .. hehehehe
mei jun julai 08 ,

bulan bulan paling mengelirukan memenatkan membosankan menyedihkan dan lain lain semua ada dlm bulan bulan ini dlm tahun ini,ohh tak tahu nak ckp mcm mana,setelah lama tidak meng update blog,hanya ini mampu aku tulis,banyak benda nak difikirkan,muda muda sudah kena fikir pasal masalah,walaupun masalah yg xseberapa,tp sangat merumitkan jiwa hu3 ..
"ADAKALANYA KITA PERLUKAN RUANG"
Thursday, May 8, 2008
ILJTM ,
minggu lepas ada dpt surat tawaran dari Institut Latihan Jabatan Tenaga Manusia(ILJTM) utk sesi julai 2008,ditawarkan kursus multimedia interaktif.woah mmg kursus tue aku minat,tapi sementara tue aku nak tggu result POLI dpt ker x.UPU aku xdpt tapi aku da buat erayuan.
Monday, May 5, 2008
license *update ,
setelah aku pergi pejabat penguatkuasa JPJ pagi td,kakak JPJ tue ckp aku xleyy buat test kereta sampai dpt surat daripada ibu pejabat...masalahnye kes nie tahun lepas?berapa lama lagi aku nak tggu surat tue sampai,
aku ckp:kalau saya bayar saman 60 hengget tue pown saya xboleh buat test ker?
akak kaunter yg menyakitkan hati ckp:kalau adik bayar saman kitorg just boleh,padam nama adik drpd list blacklist jer,tp adik still xleyy amek test?
aku:apakah maksud akak nie?pelik betullah
akak kaunter yg menyakitkan hati ckp:"dea tanya akak kaunter sebelah" yekan kak?xleyy amek test...
akak sebelah yg lagi menyakitkan hati ckp:"dgn nada bajet nak mampos" A'AH TAK BOLEH TAK BOLEH,MANA BOLEH AMEK blablablablablabla
aku ckp:terima kasih ey kak...
akak kaunter yg menyakitkan hati ckp:"dgn nada perli" tue adik amek larh kertas tue..UNDANG UNDANG JALAN RAYA
apakah aku kene tggu lagi setahun 1/2 baru aku leyy dpt surat tue,maknannye aku boleh test kereta tahun lagi satu?ohhhhhh tidak.
KELUAR DARI KAUNTER
arif says:mmg lambat kalau nk tggu surat tue sampai,mcm abg aku 1 thn 1/2 baru dpt.
arif says:tue larh kau sbb bende rm 1.50 kau xleyy amek test
nie belum masuk dialog abg boroi yg sgt menyakitkan hati tue lagi...
aku ckp:kalau saya bayar saman 60 hengget tue pown saya xboleh buat test ker?
akak kaunter yg menyakitkan hati ckp:kalau adik bayar saman kitorg just boleh,padam nama adik drpd list blacklist jer,tp adik still xleyy amek test?
aku:apakah maksud akak nie?pelik betullah
akak kaunter yg menyakitkan hati ckp:"dea tanya akak kaunter sebelah" yekan kak?xleyy amek test...
akak sebelah yg lagi menyakitkan hati ckp:"dgn nada bajet nak mampos" A'AH TAK BOLEH TAK BOLEH,MANA BOLEH AMEK blablablablablabla
aku ckp:terima kasih ey kak...
akak kaunter yg menyakitkan hati ckp:"dgn nada perli" tue adik amek larh kertas tue..UNDANG UNDANG JALAN RAYA
apakah aku kene tggu lagi setahun 1/2 baru aku leyy dpt surat tue,maknannye aku boleh test kereta tahun lagi satu?ohhhhhh tidak.
arif says:mmg lambat kalau nk tggu surat tue sampai,mcm abg aku 1 thn 1/2 baru dpt.
arif says:tue larh kau sbb bende rm 1.50 kau xleyy amek test
nie belum masuk dialog abg boroi yg sgt menyakitkan hati tue lagi...
license ,

aduh mcm mcm masalah bile nak amek lesen nie,lps satu satu masalah dtg
nak dijadikan cerita,kalau xhari selasa 6 may 08 aku da pg test JPJ,tp bila abg boroi tue nak booking an nama aku utk test tue,JPJ ckp nama aku da di blacklist kan sbb xbayar saman,tp haritue aku nak bayar saman dea ckp tggu lesen tue mati dulu.cissss bengang bengang.then bila aku check online,mmg nama aku di blacklist an pown,terpaksa larh pg JPJ setelkan mende mende nie lu.
*will be updated bila aku balik dari JPJ
Tuesday, April 29, 2008
Friday, April 18, 2008
driving class e.p3 ,
yeaaaahhh!arinie aku da past ujian pra test memandu kereta,da boleh menduduki ujian yg dijalankan oleh pegawai JPJ,tp aku nk buat latihan latihan && latihan lagi...so nanti xpayah lh ulang ulang buat test JPJ,sonang sket hidup aku...tp rasa mcm cepat jer da nak p test JPJ an...
final destination ,
hari nie aku dpt mimpi yg sebijik mcm dlm movie final destination and aku salah seorg watak dlm mimpi tue,bangun2 jer dari mimpi...pehh seram sejuk aku dibuatnya,nk story lam entry nie pown mcm dup dap dup dap,tp mmg ngeri lh mimpi uh,mimpi tue ada kene mengene dgn kereta and membuatkan aku takut nk drive kereta...arghhhhh aku banyak berfikir!!bile cerita pasal mimpi nie kat dany dea bleyy gelak kan aku and ckp mimpi tue mimpi lawak,SENGAL!!
Wednesday, April 16, 2008
akibat "spam" ,
click picture for full size

si tom marah kat aku sbb aku spam spam pic org sampai beratus ratus,terus dea block aku dari send picture comment,kene block sehari kowt muahahaha lawak bile dikenangkan,even xlawak bg korang aku rasa,tp lawak bg aku,mood spam menyepam menyebabkan kene block,ohh sgt bodoh :D

si tom marah kat aku sbb aku spam spam pic org sampai beratus ratus,terus dea block aku dari send picture comment,kene block sehari kowt muahahaha lawak bile dikenangkan,even xlawak bg korang aku rasa,tp lawak bg aku,mood spam menyepam menyebabkan kene block,ohh sgt bodoh :D
Monday, April 14, 2008
driving class ep.2 ,
alhamdulillah....
harinie 2nd tyme aku pgg setereng and pandu,da ada confident sket.tp still blom pandai agak setereng :) tp abg tue ckp kalau berlatih lg,insyallah ok lah pemanduan aku...td pown abg tue still duduk sebelah aku,dea belum berani bg aku bwk sorang2 :) nasihat nye utk aku,"jgn serius sgt bwk tue,TEGAK jer,tgk2 sikit kiri kanan tue awek awek tue ker" muahahahahaha...
harinie 2nd tyme aku pgg setereng and pandu,da ada confident sket.tp still blom pandai agak setereng :) tp abg tue ckp kalau berlatih lg,insyallah ok lah pemanduan aku...td pown abg tue still duduk sebelah aku,dea belum berani bg aku bwk sorang2 :) nasihat nye utk aku,"jgn serius sgt bwk tue,TEGAK jer,tgk2 sikit kiri kanan tue awek awek tue ker" muahahahahaha...
Friday, April 11, 2008
kerja pertama ,
xsia sia aku turun seremban,aku buat kerja pertama,angkat besi jer.actually bukan betul2 kerja just tlg member jer.tp merasa lah mcm mana keje :D pakcik tue bg lh rm40 suh bg 2,member aku nak bg rm20 kat aku..tp aku rasa dea lagi banyak buat keje,so aku bg kat dea rm25..anyway merasa lah gaji pertama muahahahaha..dan pengalaman bekerja :D
Thursday, April 10, 2008
oh happy ,
since aku abes national service aku xde kuar mana2 pown even hangout ngan member pepetang kat sawah pown,hidup dlm rumah jer..but today aku xada kat rumah 3 hari sbb lepak seremban umah dak bujang,ahahahaha merelaxkan pale yg serba xkene :) anyway bye2 computer utk 3 hari :) i'll be back ngehngeh..
Monday, April 7, 2008
taxi ,
kalau nak diikutkan mmg da lama aku xnaik taxi,last skalek aku naek taxi pown aku xigt bile,mmg lama lh xnaek naek taxi,maybe sbb ada transport.arinie ada story tentang tipu terang terangan.arinie aku kene uruskan hal kat kem ayer keroh,hari jumaat encik azman org kem call suh aku dtg kem sbb nk uruskan hal insurans yg aku langsung xtahu menahu,insurans disuruh claim sbb dea ckp kem ada buat laporan yg masa aku masuk wad aritue.3 hari sblm latihan tamat.nk dijadikan cerita tentang tipu terang terangan nie.balik tue aku kene balik naik bus sbb buyah ada keje kat office,aku pown ok saja,drpd tggu lama kat office baik aku balik dulu,then aku dari mlk turun kat merlimau,sbb kalau aku stop kat sg rambai xde org nk amek aku kat pekan.sbb member aku pown keje so terpaksa turun merlimau then amik taxi.
pakcik kaunter;nk kemana?
aku;sg rambai,berapa ey?
pakcik kaunter; "xmenjawab soalan aku" terus panggil driver taxi sg rambai2
driver;ok naik dik
aku;turutkan aja
aku;berapa ey caj?
driver;"ckp slow gile" 12 hengget
aku;ok "dlm hati oklh xpe bkn selalu naik taxi sambil jari sibuk main sms dgn ex-gf ku ngutuk driver taxi cekik darah"
aku;sampai masjid masuk kanan ey,lepas nie kiri,kiri,arrr depan tue stop..
aku;tanya soalan kene caj berapa..
driver;"ckp lgggggggg slowwww" 15 hengget jer
aku;"dlm hati eyyyhhh td 12 hengget apasal tetibe 15 hengget plak"tanpa banyak bunyi kuarkan jer lh,kire cam sedekah lah,w'pon aku tgh pokai hu3.
pakcik pakcik confirm aku xnaek taxi kau lg!!!!
maybe salah aku jugak sbb "ok" saja dgn pakcik tue..
pakcik kaunter;nk kemana?
aku;sg rambai,berapa ey?
pakcik kaunter; "xmenjawab soalan aku" terus panggil driver taxi sg rambai2
driver;ok naik dik
aku;turutkan aja
aku;berapa ey caj?
driver;"ckp slow gile" 12 hengget
aku;ok "dlm hati oklh xpe bkn selalu naik taxi sambil jari sibuk main sms dgn ex-gf ku ngutuk driver taxi cekik darah"
aku;sampai masjid masuk kanan ey,lepas nie kiri,kiri,arrr depan tue stop..
aku;tanya soalan kene caj berapa..
driver;"ckp lgggggggg slowwww" 15 hengget jer
aku;"dlm hati eyyyhhh td 12 hengget apasal tetibe 15 hengget plak"tanpa banyak bunyi kuarkan jer lh,kire cam sedekah lah,w'pon aku tgh pokai hu3.
pakcik pakcik confirm aku xnaek taxi kau lg!!!!
maybe salah aku jugak sbb "ok" saja dgn pakcik tue..
Friday, April 4, 2008
sms ,

minggu nie kebanyakan penguna hotlink prepaid sgtlh rajin bersms mentang mentang lh hotlink buat promosi 1500 sms just rm 1,
dgn hanya menekan *128*4# ataupun pg jer kat *100# yg xbestnye
kadang kadang tue 1 hari asyek dpt msg yg sama jer,dari kwn yg berlainan.
msg pemberitahuan menang hadiah lh,ulangtahun hotlink lh,keajaiban lh.hu3.
kalau 2 3 org jer yg sama msg tue xpe jgk,ini sampaikan 25 org berlainan msg yg sama.
wahhhhh sgt sibuk memenuhkan ruangan inbox aku jer.semak semak semak.
Subscribe to:
Posts (Atom)