Followers

Tuesday, December 18, 2007

anak halal&stardust


anak halal;
synopsis:Hisham, seorang penjenayah dalam keadaan tersepit telah menyerahkan bayi lelakinya kepada Mariam, seorang perempuan gila. Penjenayah tersebut telah ditangkap dan dipenjarakan. Mariam yang gila dan hidup di jalanan membesarkan bayi tersebut (Putra) dalam serba kedaifan. Mereka tinggal di kawasan setinggan, berjiran dengan Bu Leha dan anak perempuannya, Johanna seorang gadis ‘tomboy’ yang dalam diam menyukai Putra. Namun, kebahagiaan Putra bersama ibunya berakhir apabila mereka dipisahkan oleh pihak berkuasa.

Putra kemudiannya dibesarkan oleh Bu Leha yang membawa Putra dan Johanna berpindah ke Kuala Lumpur dengan harapan hidup mereka akan menjadi lebih baik. Putra dan Johanna membesar sebagai remaja jalanan. Putra bekerja di bengkel kereta. Manakala, Johanna dan ibunya berniaga buah-buahan di Pasar Chow Kit.

Erzan dan Amiera adalah teman rapat Putra dan Johanna yang terjebak dalam penggunaan najis dadah. Amiera yang ketagihan dadah telah melarikan diri dari rumah. Putera naik berang pada ketua pengedar dan kuncu-kuncu yang telah merosakkan kehidupan orang-orang yang disayanginya.

Berjayakah Putera membalas dendam terhadap si pengedar dan kuncu-kuncunya ? Bertemukah Putera dengan Mariam, wanita yang telah membesarkannya ?
cite melayu yang lain drpd lain,xrugi ngk kat panggung!so silalah p ngk..



stardust;
Stardust Synopsis: "Stardust" begins in the sleepy English village of Wall, so named for the cobblestone wall that has, for hundreds of years, kept the villagers safely apart form the strange, supernatural realm that lies just on the other side. It is here that young Tristan Thorne makes a wild-eyed promise to the prettiest girl in the village, whose heart he hopes to win: that he will bring her back a fallen star. But in order to make good on his promise, Tristan will have to cross the forbidden wall, and enter a mysterious kingdom lit by unending magic and unfolding legends of which he will quickly become a part.
cite nie pown cam best!!

1 comment:

asmasalleh said...

buzar.. kalau nak carik template / skin lain.. boleh upload yang lebih canggih.. gih kat sini ke.. http://freshbloggertemplates.blogspot.com/

ke sini ke.. http://www.blogcrowds.com/resources/blogger_template.php ..